BloombergHT’de yayınlanan Akıllı Para programına konuk olan Paribu Ventures Yöneticisi Erman Taylan, oyun, kripto para ve finans sektöründe yaşanan gelişmeleri değerlendirdi.
Günün öne çıkan başlıkları şöyle:
Unity’den yapay zeka açıklaması
Unity CEO’su Matthew Bromberg, katıldığı bir konferansta yapay zekanın oyun sektörüne sunduğu fırsatları anlattı. Bromberg, yapay zeka teknolojilerinin oyun geliştirme süreçlerini hızlandırma ve daha verimli hale getirme potansiyeline dikkat çekerek, Unity’nin bu alandaki önceliklerini vurguladı. Şirket, yapay zeka destekli araçlarla geliştiricilere daha güçlü bir altyapı sunmayı hedefliyor.
Unity’nin geliştirici odaklı yaklaşımına değinen Bromberg, kısa süre önce piyasaya sürülen Unity 6’nın kararlılık ve yüksek performansıyla dikkat çektiğini belirtti. Bu yeni sürümün, oyun geliştirme süreçlerinde temel bir dönüşümü temsil ettiğini de sözlerine ekledi.
Oyun sektörünün büyüme potansiyeline değinen Bromberg, mobil oyun pazarının COVID-19 sonrası dönemde kaydettiği %20’lik büyümenin, sektördeki yenilikçi içeriklerin gücünü ortaya koyduğunu ifade etti. Ayrıca, Unity’nin 2024’ün üçüncü çeyreğinde 429 milyon dolar gelir elde ederek tahminleri aşmasının, şirketin güçlü performansını ortaya koyduğunu belirtti. Geçen yılın aynı dönemine göre %2’lik bir düşüş yaşanmasına rağmen, bu sonuçlar sektörün beklentilerini geride bıraktı.
ABD’de video oyunları tatil döneminin favorisi
Eğlence Yazılımı Derneği’nin (ESA) yaptığı son araştırma, video oyunlarının ABD’li çocuklar arasında en popüler tatil dönemi hediyesi olduğunu ortaya koydu. 10-17 yaş aralığındaki çocukların %76’sı, hediye listelerinin ilk sırasına video oyunlarını yerleştirirken, bu oran erkeklerde %85, kızlarda ise %67 olarak kaydedildi.
Araştırma, oyun konsolları (%47), oyun abonelik hizmetleri (%43) ve konsol oyunlarının (%41) en çok talep edilen hediyeler arasında olduğunu gösteriyor. ESA Başkanı Stanley Pierre-Louis, video oyunlarının aile bireyleri arasındaki bağı güçlendirdiğini ve ebeveynlerin çocuklarıyla kaliteli vakit geçirmesi için bir araç sunduğunu ifade ediyor.
Team Liquid, yeni hayran platformu MyBlue’u tanıttı
Küresel e-spor organizasyonu Team Liquid, hayranlarla daha güçlü bağlar kurmak amacıyla Sui blokzinciri üzerinde MyBlue adlı yeni bir platform geliştirdi. Kullanıcılar, Team Liquid’in maskotu Blue’nun kişiselleştirilebilir avatarlarını oluşturarak çeşitli görevler tamamlıyor ve dijital ödüller kazanıyor.
Canlı e-spor maçlarını izlemek, sosyal medya etkileşimlerinde bulunmak ve Discord topluluğuna katılmak gibi görevlerle hayranlara imzalı formalar, mağaza indirimleri ve özel etkinliklere erişim imkanı sunuluyor. Web3 özellikleriyle dikkat çeken MyBlue, sadakat programlarının geleceğine dair güçlü bir örnek teşkil ediyor.
Bu içerik en son 26 Kasım 2024 tarihinde güncellenmiştir.