BloombergHT’de yayınlanan Akıllı Para programına konuk olan Paribu Ventures Yöneticisi Erman Taylan, oyun, kripto para ve finans sektöründe yaşanan gelişmeleri değerlendirdi.
Günün öne çıkan başlıkları şöyle:
Disney’den Epic Games’e yatırım
Disney geçen hafta bir oyun devi olan Epic Games’e 1.5 milyar dolar yatırım kararı aldığını açıkladı. Yapılan açıklamada metaverse demeden Disney’i açık evrenlere (‘open universe’) bağlamaktan bahsedildi. Bu yatırım, Disney’in oyun stratejisinde yeni bir döneme işaret ediyor; çünkü Disney daha önce kendi oyun geliştirme çabalarını sonlandırıp dış lisanslama yoluna gitti. Son gelen haberlere göre, Epic Games ile iş birliği yaparak Fortnite içinde bir ‘Disney dünyası’ oluşturmayı hedefliyor.
PitchBook yatırım raporu açıklandı
Girişimcilik özelinde öne çıkan yatırım analizi platformlarından biri olan PitchBook’un oyun sektörüne yönelik yatırım raporuna göre; 2023’te oyun sektörüne yapılan risk sermayesi yatırımları, 2022’ye göre %72 azalarak 4,3 milyar dolara düştü. Raporun öne çıkan noktalardan biri sektöre dışarıdan gelen yatırımcıların yatırım stratejilerini yeniden değerlendirmeleri ve daha tanıdık iş modellerine yönelmeleri. Tencent ve NetEase gibi tarihsel olarak aktif olan şirket içi risk sermayesi fonları, 2023’te yatırım faaliyetlerini yavaşlattı. Bunun yanı sıra, PitchBook hem birleşme ve satın alma (M&A) hem de şirket içi risk sermayesi (CVC) faaliyetlerinde 2024 yılında ılımlı bir artış bekliyor.
Immutable zkEVM’e erken erişim
Blockchain üzerinde oyun geliştirme platformu olan Immutable; Polygon ile beraber geliştirdiği Immutable zkEVM için erken erişimini başlattı. Bu yenilik, oyunculara dijital varlıkları üzerinde daha fazla kontrol sağlamayı ve işlem maliyetlerini düşürmeyi amaçlıyor. Özellikle oyunlar için tasarlanmış olan bir blokzincir olan Immutable zkEVM, Ethereum ile uyumluluğu, düşük işlem maliyetleri, büyük ölçekleme kapasiteleri ve iş dünyası standardında sunduğu güvenlikle öne çıkıyor. Immutable’ın başkanı Robbie Ferguson, Immutable zkEVM’in lansmanının endüstri için bir dönüm noktası olduğunu belirtti ve bu zincirin tamamen oyuncular ve oyun stüdyoları için oluşturulduğunu vurguladı.
Bu içerik en son 28 Mayıs 2024 tarihinde güncellenmiştir.